Logo BIP

Zarządzenia

Stypendia

ZARZĄDZENIE NR 1/2020

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

z dnia 21 stycznia 2020 r.

w sprawie wprowadzenia regulaminu przyznawania stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe dla uczniów


 

§ 1 Na podstawie art. 90g Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, z późn. zm.)

wprowadzam regulamin przyznawania stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe dla uczniów.

§ 2 Zobowiązuję wychowawców klas do zapoznania z niniejszym regulaminem wszystkich uczniów.

§ 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 21 stycznia 2020 r.


Załącznik do Zarządzenia 1/2020 Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu w sprawie wprowadzenia regulaminu przyznawania stypendium dyrektora szkoły za wyniki w nauce i sukcesy sportowe


 

Regulamin przyznawania stypendium za wyniki w nauce lub osiągnięcia sportowe w Szkole Podstawowej w Jastrzębiu

Podstawa prawna: art. 90 g pkt 1 – 11 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.2019.0.1481)


 

ROZDZIAŁ I Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa:

a) sposób ustalania wysokości stypendium o charakterze motywacyjnym,

b) formy stypendium motywacyjnego,

c) tryb i sposób przyznawania stypendium za wyniki w nauce,

d) tryb i sposób przyznawania stypendium za osiągnięcia sportowe,

e) tryb wypłacania stypendium.

2. Szkoła Podstawowa w Jastrzębiu może udzielać świadczeń pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym, którymi są:

a) stypendium za wyniki w nauce,

b) stypendium za osiągnięcia sportowe

na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.

3. Stypendia te są wyróżnieniem indywidualnym dla uczniów, którzy mogą poszczycić się znaczącymi osiągnięciami i mają na celu mobilizowanie ich do rozwijania uzdolnień i zainteresowań w nauce lub sporcie.

4. Stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe przyznaje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w ramach środków finansowych przyznanych przez organ prowadzący na ten cel w budżecie szkoły w danym roku kalendarzowym.

6. Stypendium za wyniki w nauce nie udziela się uczniom klas I – III szkoły podstawowej oraz uczniom klasy IV szkoły podstawowej do ukończenia pierwszego semestru nauki.

7. Stypendium za osiągnięcia sportowe nie udziela się uczniom klas I – III szkoły podstawowej.


 

ROZDZIAŁ II Sposób ustalania wysokości i forma stypendium szkolnego

1. Wysokość stypendium ustala dyrektor szkoły na wniosek komisji stypendialnej w porozumieniu z organem prowadzącym.

2. Wysokość stypendium szkolnego w danym roku szkolnym uzależnia się od wysokości przyznanych w budżecie środków finansowych.

3. Stypendium za wyniki w nauce może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysoką średnią ocen z obowiązkowych zajęć edukacyjnych i wysoką ocenę zachowania w semestrze poprzedzającym semestr, w którym przyznaje się to stypendium.

4. Stypendium za osiągnięcia sportowe może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym co najmniej na szczeblu międzyszkolnym.

5. W Szkole Podstawowej w Jastrzębiu przyjmuje się następujące kryteria przyznawania stypendium:

1) Stypendium za wyniki w nauce może być przyznane uczniowi, który spełnia łącznie warunki:

a) uzyskał z obowiązkowych przedmiotów nauczania średnią ocen co najmniej 5,0 (uczniowie kl.4 – 8),

b) otrzymał co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania

c) zajął I-V miejsce w konkursach co najmniej na szczeblu powiatowym lub jest laureatem bądź finalistą konkursów/olimpiad na szczeblu wojewódzkim czy ogólnopolskim.

2) Stypendium za osiągnięcia sportowe przyznaje się uczniowi, który spełnia łącznie warunki:

a) osiąga wysokie wyniki sportowe, a w szczególności zajął I-V miejsce w zawodach co najmniej na szczeblu powiatowym,

b) otrzymał celującą ocenę z wychowania fizycznego,

c) otrzymał co najmniej dobrą ocenę zachowania.

6. Każdy uczeń spełniający powyższe kryteria może otrzymać stypendium za wyniki w nauce lub stypendium za osiągnięcia sportowe.

7. Stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe jest udzielane w formie świadczenia pieniężnego raz w semestrze.

8. W przypadku, gdy liczba uczniów uprawnionych do otrzymania stypendium przewyższa liczbę stypendiów określonych planem finansowym, stypendium otrzymują uczniowie, którzy uzyskali najwyższą średnią ocen. Decyzję o tym podejmuje dyrektor szkoły, w porozumieniu z komisją stypendialną.

9. W przypadku, gdy liczba uczniów zakwalifikowanych do stypendium jest zbyt niska, a środki finansowe na to pozwolą, dyrektor może podjąć decyzję o zaniżeniu kryteriów przyznania stypendium.

10. Informacje o uczniach, którzy uzyskali stypendium za wyniki w nauce lub osiągnięcia sportowe podawane będą do publicznej wiadomości poprzez e-dziennik.

11. Stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe nie może przekroczyć kwoty stanowiącej dwukrotność kwoty, o której mowa w art. 6 wysokość zasiłku rodzinnego i okres jego przysługiwania ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. 


 

ROZDZIAŁ III Tryb i sposób przyznawania stypendium

1. Ciałem o charakterze opiniodawczo – doradczym jest Szkolna Komisja Stypendialna powoływana przez Dyrektora w składzie:

pedagog – przewodnicząca Komisji

opiekun Samorządu Uczniowskiego – członek (w roku szk. 2019/20 – p. P. Brzozek)

nauczyciel (nie pełniący funkcji wychowawcy klasy w klasach IV-VIII) - członek (w roku szk. 2019/20 p. Anna Pąk).

2. Do zadań Szkolnej Komisji Stypendialnej należy:

opracowanie i modyfikowanie wzoru wniosku o przyznanie stypendium szkolnego (zał. 1),

przyjmowanie wniosków wychowawców klas lub nauczycieli wychowania fizycznego o przyznanie stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe,

sprawdzenie wniosków pod względem formalnym,

zaopiniowanie w/w wniosków i wstępne zakwalifikowanie uczniów do danej kategorii stypendium, rozpatrywanie osiągnięć w nauce lub w sporcie, przedstawionych we wniosku celem wyboru uczniów o najwyższych osiągnięciach,

przekazanie zaopiniowanych wniosków Dyrektorowi szkoły (zał. 2)

odbywanie posiedzeń i ich protokołowanie w terminach uzgodnionych z dyrektorem.

3. Wniosek o przyznanie stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe składa do Szkolnej Komisji Stypendialnej wychowawca klasy lub nauczyciel wychowania fizycznego (załącznik nr 1).

4. Komisja stypendialna analizuje wnioski, sprawdza pod względem formalnym i opiniuje je (załącznik 2).

5. Komisja Stypendialna odmawia przyznania stypendium, jeśli:

a) wnioskodawca nie dopełni wymogów formalnych obowiązujących przy ubieganiu się o stypendium dotyczących nieprzestrzegania terminów do złożenia wniosku,

b) zaistnieje brak merytorycznego uzasadnienia przyznania stypendium w określonej kategorii.

5. Decyzje Dyrektora szkoły w sprawach stypendiów są ostateczne.

6. Stypendium szkolne w formie przewidzianej w regulaminie jest realizowane przez wypłatę należności w formie przelewu na wskazane konto przez rodziców/prawnych opiekunów lub odbierane w sekretariacie szkoły, zgodnie z oświadczeniem rodzica/prawnego opiekuna (załącznik 3).

7. Dyrektor szkoły gromadzi dokumentację związaną z przyznawaniem stypendiów o charakterze motywacyjnym.


 

ROZDZIAŁ IV Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 21 stycznia 2020 r.

2. Regulamin zostaje zamieszczony do ogólnej wiadomości na szkolnej stronie internetowej i jest dostępny u wychowawców klas.


 


 


 


 


 

Zał. Nr 1 do regulaminu przyznawania stypendium


 

Komisja Stypendialna

w Szkole Podstawowej w Jastrzębiu


 

WNIOSEK

o przyznanie stypendium za wyniki w nauce/osiągnięcia sportowe*


 

Na podstawie Regulaminu przyznawania stypendium za wyniki w nauce lub osiągnięcia sportowe w Szkole Podstawowej w Jastrzębiu wnioskuję o przyznanie stypendium za: wyniki w nauce/osiągnięcia sportowe* dla ucznia/uczennicy:

Imię i nazwisko ………………………………………………………………………

Uzasadnienie:

W roku szkolnym 20….…/20.….... uczeń/uczennica klasy ……………….. uzyskał/a średnią za wyniki w nauce ……..…..….., ocenę zachowania ……………………………………………………. ,

oraz brał/brała udział i odniósł/odniosła sukcesy w poniższych konkursach przedmiotowych/zawodach sportowych: …………………………………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………….………………………

..………………………………....

(data, podpis wychowawcy klasy)


 

*niepotrzebne skreślić


 


 


 


 


 


 


 


 

Zał. Nr 2 do regulaminu przyznawania stypendium

Jastrzębie, …………………….

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu


 

OPINIA KOMISJI STYPENDIALNEJ

Komisja w składzie:

1. …................................................................................

2. ….................................................................................

3. ….................................................................................

po rozpatrzeniu wniosku na posiedzeniu w dniu ……………………………….. opiniuje pozytywnie wnioski o stypendium za wyniki w nauce lub osiągnięcia sportowe następujących uczniów:

1. …………………………………………………………………… 2.………………………………………………………………….. 3.………………………………………………………………….. 4.………………………………………………………………….. 5.………………………………………………………………….. 6.…………………………………………………………………...

Podpisy członków komisji:

…………………………... ………………………... ………………………...


 

DECYZJA DYREKTORA

PRZYZNANIE STYPENDIUM

za wyniki w nauce/osiągnięcia sportowe

Zgodnie z Regulaminem przyznawania stypendium za wyniki w nauce lub osiągnięcia sportowe w Szkole Podstawowej w Jastrzębiu po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Komisji Stypendialnej przyznaję stypendium za wyniki w nauce/osiągnięcia sportowe uczniom:

  1. ……………………………………………………… w wysokości ……………..……zł (słownie: ……………………………………………………………………………….……..)

  2. ……………………………………………………… w wysokości ……………..……zł (słownie: ……………………………………………………………………………….……..)

  3. ………………………………………………………. w wysokości ……………..……zł (słownie: ……………………………………………………………………………….……..)

  4. ……………………………………………………… w wysokości ……………..……zł (słownie: ……………………………………………………………………………….……..)

  5. ……………………………………………………… w wysokości ……………..……zł (słownie: ……………………………………………………………………………….……..)


 

……………….……………….

(data, podpis dyrektora szkoły)

Ustaw Zał. Nr 3 do regulaminu przyznawania stypendium

 Zał. Nr 3 do regulaminu przyznawania stypendium

 

Jastrzębie, dnia…………………….


 

……………………………………

Imię i nazwisko wnioskodawcy

……………………………………

Adres zamieszkania

………………………………….

telefon


 

OŚWIADCZENIE

Wyrażam zgodę na przekazanie kwoty stypendium za wyniki w nauce/osiągnięcia sportowe córki/syna/…………………………………………………………………….

(imię i nazwisko dziecka, klasa)

na rachunek bankowy:, którego właścicielem jest …………………………………………………………………………….. /imię i nazwisko/ ………………………………………………………………………… /nazwa banku, numer/


 

Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego również ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych lub RODO) wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym oświadczeniu w celu rozpatrzenia wniosku i przyznania stypendium za wyniki w nauce/osiągnięcia sportowe mojego dziecka.

 

 

 

………………………………

Czytelny podpis

 

W sprawie kontroli zarządczej

Jastrzębie, 25.01.2020

 

ZARZĄDZENIE NR 2/2020

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

z dnia 25 stycznia 2020 roku

w sprawie ustalenia zasad funkcjonowania kontroli zarządczej w szkole

 

Na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach (Dz.U. z 2019 r. poz. 869), Komunikat nr 23 Ministra Finansów z 16 grudnia 2009 roku w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz.U. MF, nr 15, poz. 84), art. 68 ust. 1 pkt 1 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 r. poz. 1148)

zarządzam, co następuje:


 

§ 1 Wprowadzam zasady funkcjonowania kontroli zarządczej w SP w Jastrzębiu, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2 Szczegółowy Plan Kontroli Zarządczej na rok 2020 zawarty jest w Załączniku nr 2 do niniejszego Zarządzenia.

§ 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2020 do 31 grudnia 2020 r.


 


 


 


 


 


 


 

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 2/2020 Dyrektora SP w Jastrzębiu

Zasady funkcjonowania kontroli zarządczej

§ 1 Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych w szkole dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób:

  1. zgodny z prawem,

  2. efektywny,

  3. oszczędny,

  4. terminowy.


 

§ 2 Kontrola zarządcza przeprowadzana jest w celu dostarczenia racjonalnego zapewnienia realizacji zadań w następujących obszarach:

  1. zapewnienia zgodności działalności z obowiązującymi przepisami prawa,

  2. zapewnienia zgodności działalności procedurami wewnętrznymi,

  3. skuteczności i efektywności działań,

  4. wiarygodności sprawozdań,

  5. ochrony zasobów,

  6. przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,

  7. efektywności i skuteczności przepływu informacji

  8. zarządzania ryzykiem.


 

§ 3 Formy organizacyjne kontroli zarządczej:

  1. samokontrola prawidłowości wykonywania własnej pracy,

  2. kontrola sprawowana z urzędu przez pracowników sprawujących funkcje kierownicze,

  3. kontrola przeprowadzana przez osoby upoważnione.


 

§ 4 Osoby zobowiązane do prowadzenia kontroli zarządczej:

  1. dyrektor szkoły,

  2. sekretarz szkoły,

  3. inspektor BHP,

  4. pracownicy lub zespoły powołane przez dyrektora dla prowadzenia doraźnych kontroli.

Osoby te zobowiązane są do przedstawiania dyrektorowi wniosków z przeprowadzonych kontroli oraz prowadzenia właściwej dokumentacji kontrolnej.


 

§ 5 Istotą czynności kontrolnych jest szczegółowe zbadanie stanu faktycznego i porównanie go z obowiązującą dla niego normą oraz ustalenie odchyleń od tej normy.


 

§ 6 W trakcie czynności kontrolnych ocena badanego stanu faktycznego powinna odbywać się według następujących kryteriów:

  1. poprawność organizacyjna,

  2. legalność,

  3. gospodarność,

  4. celowość,

  5. rzetelność.

§ 7 Rodzaje kontroli:

  1. zwrotna – dostarcza informacji na temat zakończonej działalności;

  2. równoległa – koryguje bieżące procesy;

  3. wyprzedzająca – przewiduje problemy i im zapobiega.


 

§ 8 Kontrola zarządcza składa się z pięciu wzajemnie powiązanych elementów:

  1. środowiska wewnętrznego,

  2. zarządzania ryzykiem,

  3. czynności/mechanizmów kontrolnych,

  4. informacji i komunikacji,

  5. monitoringu i oceny.


 

§ 9 Zadania kontrolne wykonywane przez poszczególnych pracowników są określone w imiennych zakresach czynności i upoważnieniach oraz przepisach wewnętrznych w zakresie:

  1. regulaminu kontroli zarządczej,

  2. polityki rachunkowości,

  3. instrukcji sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów księgowych,

  4. polityce ochrony danych osobowych,

  5. instrukcji kasowej,

  6. instrukcji inwentaryzacyjnej,

  7. instrukcji gospodarowania drukami ścisłego zarachowania,

  8. kodeksu etyki pracowników


 

§ 10 Wyniki kontroli zarządczej umożliwiają ocenę:

1) stopnia i form realizacji statutowych zadań szkoły,

2) prawidłowości realizacji zadań przez poszczególne stanowiska szkoły,

3) prawidłowości realizacji zadań przez poszczególnych pracowników.


 

§ 11 Wyniki kontroli zarządczej stanowią podstawę podejmowania decyzji w sprawach:

  1. przyznawania nagród,

  2. typowania do nagród i odznaczeń,

  3. ustalania wysokości dodatków motywacyjnych,

  4. stosowania systemu kar,

  5. modyfikacji działań doskonalących funkcjonowanie systemu kontroli zarządczej.


 

§ 12 Dokumentację kontroli zarządczej stanowią w szczególności:

  1. karty kontroli wewnętrznej,

  2. protokoły z przeprowadzonych kontroli.


 


 

 

Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

ZARZĄDZENIE Nr 3/2020
z dnia 24 lutego 2020 r.

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

w sprawie powołania komisji rekrutacyjnej

do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021

Na podstawie art. 157 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.), Zarządzenia nr 11/20 Wójta Gminy Bartniczka z dnia 20.02.2020 r. oraz § 9 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkól i placówek (Dz. U. z 2017 r. poz. 610)

zarządza się, co następuje:

§ 1. Powołuje się komisję rekrutacyjną do przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021 do oddziału przedszkolnego w Jastrzębiu, oddziału przedszkolnego w Nowych Świerczynach, klasy 1 w Jastrzębiu oraz klasy 1 w Nowych Świerczynach w składzie:

  1. Hanna Giziewska - przewodnicząca
  2.  Ewa Witulska - członek
  3. Kornelia Dembek - członek

§ 2. Zadania komisji określa art. 157 i 158 cytowanej wyżej ustawy

§ 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do czasu zakończenia postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2020/2021.

mgr Iwona Grzybowska

data i podpis Dyrektora

 

Regulaminu użytkowania komputerów przenośnych

/

ZARZĄDZENIE nr 4 T..../2020

 

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

z dnia 27 lutego 2020 r.

w sprawie wprowadzenia „Regulaminu użytkowania komputerów przenośnych”

Działając na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 1 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148; zm.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2245 oraz z 2019 r. poz. 1078. poz. 1680, poz. 1681, poz. 1818, poz. 2197 i poz. 2248)

zarządzam, co następuje:

§1. Wprowadzam do stosowania „Regulamin użytkowania komputerów przenośnych”, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§2. Wykonanie zarządzenia powierzam pracownikom jednostki.

§3. Zobowiązuję pracowników do zapoznania się z treścią Regulaminu i stosowania zapisów Regulaminu.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

DYREKTOR SZKOŁY


mgr Iwona Grzybowska

 

W sprawie wprowadzenia do stosowania dokumentacji wewnętrznej

Szkoła Podstawowa

w Jastrzębiu

Jastrzębie 14, 87-322 Jastrzębie ZARZĄDZENIE nr 5 /2020

tel.56-49-55-712

woj. kujawsko-pomorskie Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

NIP 874179 59 94 ■ J J

z dnia 27 lutego 2020 r.

w sprawie wprowadzenia do stosowania dokumentacji wewnętrznej

Działając na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 1 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148; zm.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2245 oraz z 2019 r. poz. 1078. poz. 1680, poz. 1681, poz. 1818, poz. 2197 i poz. 2248)

zarządzam, co następuje:

§ 1. Wprowadzam do stosowania poniższe wzory dokumentów:

a) wykaz osób upoważnionych przez rodziców lub prawnych opiekunów do odbioru dziecka, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§2. Wykonanie zarządzenia powierzam pracownikom jednostki.

§3. Zobowiązuję pracowników do zapoznania się z ww. wzorami i stosowania ich.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

DYREKTOR SZKOŁY

mgr Iwona Grzybowska

 

w sprawie wprowadzenia „Polityki kluczy”

 

 

 

 

ZARZĄDZENIE nr 6/2020
Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu
z dnia 27 lutego 2020 r.

w sprawie wprowadzenia „Polityki kluczy”

Działając na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 1 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148; zm.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2245 oraz z 2019 r. poz. 1078, poz. 1680, poz. 1681, poz. 1818, poz. 2197 i poz. 2248)

zarządzam, co następuje:

  1. Wprowadzam „Politykę kluczy”, która stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

  2. Wykonanie zarządzenia powierzam wszystkim pracownikom.

  3. Zobowiązuję pracowników do zapoznania się z treścią Polityki kluczy i stosowania zapisów Polityki.

  4.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

                           DYREKTOR

 

mgr Iwona Grzybowska

 

w sprawie wprowadzenia „Regulaminu systemu monitoringu wizyjnego Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu”

 

 

ZARZĄDZENIE nr 7 /2020

 

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu z dnia 27 lutego 2020 r.

w sprawie wprowadzenia „Regulaminu systemu monitoringu wizyjnego Szkoły Podstawowej
w Jastrzębiu”

Działając na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 1 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148; zm.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2245 oraz z 2019 r. poz. 1078. poz. 1680, poz. 1681, poz. 1818, poz. 2197 i poz. 2248)

zarządzam, co następuje:

  1. Wprowadzam „Regulaminu systemu monitoringu wizyjnego Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu”, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.

  2. Wykonanie zarządzenia powierzam dyrektorowi jednostki.

  3. Zobowiązuję pracowników do zapoznania się z treścią i stosowania zapisów Regulaminu.

  4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

DYREKTOR

mgr Iwona Grzybowska

 

Praca zdalna

ZARZĄDZENIE Nr 8/2020

z dnia 13 marca 2020 r.

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

w sprawie polecenia wykonywania pracy zdalnej przez nauczycieli w celu przeciwdziałania COVID-19


 

Na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz.374), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ( Dz. U 2020 poz. 410)


 

zarządza się, co następuje:

§ 1 W związku z zawieszeniem zajęć w szkole polecam nauczycielom wykonywanie, przez czas oznaczony, tj. od 16 marca 2020 r. do odwołania, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania - pracę zdalną.

§ 2 Zobowiązuje wszystkich nauczycieli do wspierania uczniów w samodzielnej nauce w domu i prowadzenia zdalnego nauczania za pośrednictwem dziennika elektronicznego, z wykorzystaniem stron, portali i materiałów zalecanych przez MEN.

§ 3 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


 


 

........................................

podpis Dyrektora

 

Kształcenie na odległość


 

ZARZĄDZENIE Nr 9/2020

z dnia 24 marca 2020 r.

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

w sprawie organizacji realizacji zadań szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość


 

Na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz.374), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U 2020 poz. 410), rozporządzenia MEN z dnia 20 marca zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek oświaty (Dz.U.2020.492) oraz § 1 rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020, poz. 493)


 

zarządzam, co następuje:

§ 1 W czasie ograniczenia funkcjonowania szkoły, związanego z zagrożeniem epidemiologicznym, od 25 marca 2020 r. do odwołania zadania szkoły są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

§ 2 Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do:

  1. weryfikacji dotychczas stosowanych programów nauczania tak, aby zapewnić realizację podstawy programowej, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów

  2. dostosowania ilości i zakresu materiału do tygodniowej liczby  godzin przedmiotu.

§ 3 Zobowiązuję wychowawców do:

  1. koordynowania tygodniowego zakresu treści nauczania w poszczególnych klasach, uwzględniając w szczególności:

  1. równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia

  2. zróżnicowanie zajęć w każdym dniu

  3. możliwości psychofizyczne uczniów do podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia

  4. łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia

  5. ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć


 

  1. zapewnienia kontaktu z wszystkimi uczniami i rodzicami, w tym przekazywanie im wszelkich niezbędnych informacji na temat pracy szkoły w tym okresie


 

  1. monitorowania procesu kształcenia poprzez cotygodniową ankietę skierowaną do uczniów i rodziców (np. czy uczeń miał problemy z dostępem do internetu, do komputera, drukarki, które materiały były najbardziej przydatne, czego się nauczył, z czym miał największy problem, inne uwagi)


 

  1. w przypadku trudności technicznych, np. brak dostępu do internetu, komputera – przekazywanie poszczególnym uczniom odpowiednich materiałów do nauki


 

§ 4 Zajęcia oraz zadania nauczyciela, o których mowa w § 1 będą realizowane poprzez:

  1. dokumentowanie ich w dzienniku elektronicznym Librus

  2. realizowanie ich z wykorzystaniem materiałów zgromadzonych na platformie epodreczniki.pl, materiałów zalecanych przez MEN, np. gov.pl/zdalnelekcje oraz wskazanych przez nauczyciela przedmiotu

  3. monitorowanie postępów uczniów, informowanie uczniów i rodziców o postępach i ocenach poprzez e-dziennik

  4. ocenianie uczniów na dotychczasowych zasadach

  5. wskazywanie uczniom źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej

  6. wykorzystywanie modułu zadanie domowe w e-dzienniku

  7. konsultacje ucznia/rodzica z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazanie informacji o formach i terminach tych konsultacji każdemu uczniowi lub rodzicowi (preferowane są konsultacje poprzez e-dziennik).


 

§ 5 W przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi zobowiązuję nauczycieli do informowania rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko.


 

§ 6 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 25 marca br.


 


 

........................................

podpis Dyrektora

 

W sprawie organizacji pracy szkoły od dnia 6 maja 2020r.


 

ZARZĄDZENIE Nr 10/2020

z dnia 4 maja 2020 r.

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

w sprawie organizacji pracy szkoły od dnia 6 maja 2020 r.


 

Na podstawie §  1 rozporządzenia MEN z dnia 29 kwietnia 2020 r. (Dz.U.2020, poz. 780), zmieniającego rozporządzenie MEN z dnia 11 marca 2020r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U 2020 poz. 410),


 

za zgodą Organu Prowadzącego zarządzam, co następuje:


 

§ 1 Od 6 maja 2020 r. w klasach 1-8 Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu zadania szkoły w dalszym ciągu są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, zaś w oddziałach przedszkolnych (w Jastrzębiu i Nowych Świerczynach) będą prowadzone zajęcia opiekuńcze.

§ 2 Szczegółowe procedury bezpieczeństwa funkcjonowania oddziałów przedszkolnych oraz zasady przyjmowania dzieci i opieki nad nimi stanowią załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3 Zobowiązuję wszystkich pracowników do zapoznana się z procedurami, o których mowa

w § 2, a wychowawców do zapoznania z nimi rodziców i dzieci.

§ 4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 6 maja br.


 


 

........................................

podpis Dyrektora

 

Załącznik do Zarządzenia nr 11

Załącznik nr 1 do Zarządzenia Dyrektora 11/2020 z dnia 18 maja 2020 r.

Wewnętrzne procedury bezpieczeństwa funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu od dnia 25.05.2020 w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

ustalone na podstawie wytycznych wydanych przez Ministra Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Organu Prowadzącego


 

  1. Organizacja zajęć rewalidacyjnych, rewalidacyjno-wychowawczych – w uzgodnieniu z organem prowadzącym w SP w Jastrzębiu, ze względu ryzyko wynikające z charakteru zajęć i zagrożenie zdrowotne wirusem SARS-CoV-2, jak również brak możliwości zorganizowania zajęć w sposób zmniejszający ryzyko zachorowania, praca z dziećmi posiadającymi orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego nadal będzie prowadzona z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

 

2. Edukacja wczesnoszkolna

a) Organizacja zajęć w szkole:

  • Od 25 maja 2020 r. uczniowie klas I-III mogą brać udział w zajęciach opiekuńczo–wychowawczych z elementami zajęć dydaktycznych w szkole podstawowej.

  • W grupie może przebywać do 10 uczniów.

  • Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali. Uczniowie korzystają z toalety znajdującej się na 1 piętrze.

  • Minimalna przestrzeń do zajęć dla uczniów i nauczyciela w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na 1 osobę. (Do przestrzeni tej nie wlicza się pomieszczenia/pomieszczeń kuchni, jadalni, łazienek, itp. Nie należy sumować powierzchni sal dla dzieci i przeliczać łącznej jej powierzchni na limit miejsc. Powierzchnię każdej sali wylicza się z uwzględnieniem mebli oraz innych sprzętów, które się w niej znajdują.)

  • Z sali, w której przebywa grupa, zostaną usunięte przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, wyprać lub dezynfekować.

  • Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy dokładnie czyścić lub dezynfekować.

  • W sali odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów powinny wynosić min. 1,5 m
    (1 uczeń – 1 ławka szkolna).

  • Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w plecaku lub we własnej szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.

  • W sali gimnastycznej mogą przebywać dwie grupy uczniów. Po każdych zajęciach używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte lub zdezynfekowane.

  • Należy wietrzyć sale co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.

  • Nauczyciel organizuje przerwy dla swojej grupy, adekwatnie do potrzeb, jednak nie rzadziej niż po 45 min. Grupa spędza przerwy pod nadzorem nauczyciela.

  • Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobytu na świeżym powietrzu na terenie szkoły, przy zachowaniu zmianowości grup i dystansu pomiędzy nimi.

  • Sprzęt na boisku wykorzystywany podczas zajęć powinien być regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany.

  • Na boisku mogą przebywać dwie grupy przy założeniu, że zachowany jest między nimi dystans.

  • Należy ograniczyć aktywności sprzyjające bliskiemu kontaktowi pomiędzy uczniami.

  • Brak wstępu na teren szkoły osób, których obecność nie jest konieczna do zapewnienia realizacji zajęć.

  • Szkoła zapewni taką organizację pracy i koordynację, która utrudni stykanie się ze sobą poszczególnych grup uczniów (np. różne godziny przyjmowania grup do placówki, różne godziny przerw lub zajęć na boisku).

  • Nie należy organizować żadnych wyjść poza teren szkoły (np. spacer po okolicy).

  • Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.

  • Należy unikać organizowania większych skupisk uczniów w jednym pomieszczeniu.

  • Nauczyciele i inni pracownicy szkoły powinni zachowywać dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni szkoły, wynoszący min. 1,5 m.

  • Personel i pracownicy administracji oraz obsługi sprzątającej powinni ograniczyć kontakty z uczniami i nauczycielami.

  • Rodzice i opiekunowie przyprowadzający/odbierający uczniów do/ze szkoły muszą zachować dystans społeczny w odniesieniu do innych osób wynoszący min. 2 m.

  • Rodzice powinni ograniczyć wizyty w szkole. Mogą wchodzić z dziećmi wyłącznie na korytarz przy wejściu głównym (przy sekretariacie), z zachowaniem zasady – jeden rodzic z dzieckiem lub w odstępie 2 m od kolejnego rodzica, przy czym należy rygorystycznie przestrzegać wszelkich środków ostrożności - m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk.

  • Do szkoły może uczęszczać wyłącznie uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.

  • Uczniowie do szkoły są przyprowadzani/odbierani przez osoby zdrowe.

  • Jeżeli w domu przebywa osoba na kwarantannie lub izolacji nie wolno przyprowadzać ucznia do szkoły.

  • Należy ograniczyć przebywanie osób z zewnątrz w placówce do niezbędnego minimum, z zachowaniem wszelkich środków ostrożności - m. in. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby zdrowe i tylko przy wejściu, przy gabinecie sekretarki.

  • Należy zapewnić sposoby szybkiej komunikacji z rodzicami/opiekunami ucznia – poprzez kontakt telefoniczny.

  • Szkoła jest wyposażona w termometr bezdotykowy. Rodzice, którzy posyłają dziecko do szkoły na zajęcia opiekuńcze wyrażają zgodę na pomiar temperatury ciała dziecka przed wejściem do szkoły oraz każdorazowo w przypadku zgłoszenia złego samopoczucia przez dziecko. Termometr musi być dezynfekowany po użyciu w danej grupie.

  • Jeżeli dziecko manifestuje, przejawia niepokojące objawy choroby należy odizolować je w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem min. 2 m odległości od innych osób i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów w celu pilnego odebrania ucznia ze szkoły.

b) Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni

  • Przy wejściu głównym są umieszczone numery telefonów do właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej, oddziału zakaźnego szpitala i służb medycznych oraz organów, z którymi należy się kontaktować w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.

  • Przed wejściem do budynku szkoły obowiązkowo należy skorzystać z płynu dezynfekującego do rąk oraz przeczytać informację o sposobie jego użycia.

  • Należy dopilnować, aby wszystkie osoby wchodzące do szkoły dezynfekowały dłonie lub zakładały rękawiczki ochronne, miały zakryte usta i nos oraz nie przekraczały obowiązujących stref przebywania.

  • Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem i po powrocie ze świeżego powietrza, po skorzystaniu z toalety.

  • W szkole prowadzi się monitoring codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania w czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarno-higienicznych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych poręczy, klamek i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach, klawiatur, włączników.

  • Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń, przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.

  • Wszyscy pracownicy szkoły są zaopatrzeni w indywidualne środki ochrony osobistej jednorazowe rękawiczki, osłonę na usta i nos.

  • W pomieszczeniach sanitarno-higienicznych są wywieszone plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk instrukcje.

  • W szkole zapewnia się bieżącą dezynfekcję toalet.

c) Postępowanie w przypadku podejrzenia zakażenia u pracowników szkoły

  • Do pracy w szkole mogą przychodzić jedynie zdrowe osoby, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.

  • W zajęcia z uczniami nie są angażowani pracownicy powyżej 60 roku życia lub z istotnymi problemami zdrowotnymi, którzy zaliczają się do grupy tzw. podwyższonego ryzyka.

  • Zostaje wyznaczone i przygotowane (m.in. wyposażona w środki ochrony i płyn dezynfekujący) pomieszczenie, w którym będzie można odizolować* osobę w przypadku zdiagnozowania objawów chorobowych.

* Procedura postępowania na wypadek zakażenia koronawirusem lub zachorowania na COVID-19:

  1. Pracownicy szkoły zostają poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno- epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.

  2. Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach gis.gov.pl lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.

  3. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć go od pracy. Należy wstrzymać przyjmowanie kolejnych grup uczniów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.

  4. Obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik, należy poddać gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z funkcjonującymi w podmiocie procedurami oraz zdezynfekować powierzchnie dotykowe (klamki, poręcze, uchwyty itp.) oraz zastosować się do indywidualnych zaleceń wydanych przez inspektorat sanitarny.

  5. W określonym miejscu – przy wejściu do szkoły znajdują się potrzebne numery telefonów, w tym do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.

  6. Należy stosować się do zaleceń państwowego powiatowego inspektora sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek*.

* Należy ustalić listę osób przebywających w tym samym czasie w części/częściach podmiotu, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

  • Zawsze w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej w celu konsultacji lub uzyskania porady.

 

 

3. Zasady konsultacji w szkole

  • Od 25 maja br. możliwe są konsultacje dla uczniów klasy VIII szkoły podstawowej.

  • Od 1 czerwca br. możliwe są konsultacje dla wszystkich uczniów szkoły po uprzednim zgłoszeniu chęci przybycia do szkoły wychowawcy klasy.

  • Z zajęć w formie konsultacji w szkole mogą korzystać uczniowie zdrowi, bez objawów choroby zakaźnej.

  • Szkoła zapewnia środki higieniczne potrzebne do jej bieżącego funkcjonowania.

  • Pracownicy są wyposażeni w indywidualne środki ochrony osobistej: jednorazowe rękawiczki, maseczki, ewentualnie przyłbice.

  • Ustala się szybki sposób komunikacji z dyrektorem – telefonicznie, np. w sytuacji podejrzenia zakażenia.

  • Wychowawca klasy przygotowuje wraz z nauczycielami oraz upowszechnia wśród nauczycieli, uczniów i rodziców tygodniowy harmonogram konsultacji indywidualnych i grupowych, a także przesyła go mailem do dyrektora.

  • Uczniowie przychodzą/wychodzą do szkoły pojedynczo, zachowując odstępy 2 m

  • Korzystając z sali lekcyjnej, biblioteki, muszą mieć zapewnioną zasadę 4 m2 na osobę, 2 m dystansu społecznego pomiędzy osobami i 1,5 m odstępu pomiędzy stolikami w sali podczas konsultacji.

  • W grupie może przebywać do 10 uczniów.

  • Konsultacje odbywają się tylko w wyznaczonych salach znajdujących szkolnych (s. 8, 9 i 10).

  • W czasie konsultacji uczniowie korzystają tylko i wyłącznie z toalety znajdującej się na 1 p., która jest systematycznie sprzątana i dezynfekowana.

  • Z biblioteki szkolnej można korzystać w poniedziałki i środy w godz. 10-12, (należy uwzględnić konieczny okres kwarantanny dla książek i innych materiałów przechowywanych w bibliotekach - szczegółowe wytyczne: https://www.gov.pl/web/rozwoj/biblioteki).

  • W bibliotece jest wyznaczone miejsce składowania oddawanych książek oznaczone datą, w której zostały przyjęte.

  • Ogranicza się przebywanie w szkole osób z zewnątrz. Należy zadbać o zachowanie dodatkowych środków ostrożności przy ewentualnych kontaktach z takimi osobami.

  • Przy wejściu do szkoły bezwzględnie znajduje się płyn do dezynfekcji rąk, który muszą używać wszystkie osoby wchodzące do korzystania z niego.

  • Pracownicy są zaopatrzeni w środki ochrony osobistej, w tym rękawiczki, maseczki ochronne, ewentualnie przyłbice.

  • W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych znajdują się plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem instrukcje do dezynfekcji rąk.

  • Prace porządkowe są monitorowane, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania czystości sal do konsultacji, pomieszczeń sanitarnych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekowania powierzchni dotykowych: poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, klawiatur, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach.

  • W szkole jest wyznaczone i przygotowane pomieszczenie (wyposażone m.in. w środki ochrony osobistej i płyn dezynfekujący), w którym będzie można odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.

  • W pokoju nauczycielskim znajdują się numery telefonów do: organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.

  • Nauczyciele są zobligowani do wyjaśnienia uczniom, jakie zasady bezpieczeństwa obecnie obowiązują w szkole i dlaczego zostały wprowadzone.

Uczniu,

  • Otrzymujesz możliwość konsultacji indywidualnych lub grupowych. Zapoznaj się z ich harmonogramem.

  • Zachęcam Cię do tej formy kontaktu z nauczycielem, jednak pamiętaj o zachowaniu wszelkich środków ostrożności.

  • Nie umawiaj się na konsultacje, jeżeli jesteś chory lub w Twoim domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy musicie pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.

  • Jeżeli umówiłeś się na konsultacje, a nie możesz przyjść, zgłoś ten fakt odpowiednio wcześniej – nauczyciel będzie mógł zaprosić w zastępstwie innego ucznia.

  • Zabieraj do szkoły własny zestaw podręczników i przyborów. W szkole nie będziesz mógł ich pożyczać od innych uczniów.

  • W drodze do i ze szkoły korzystaj z osłony na usta i nos oraz zachowuj dystans społeczny.

  • Przed wejściem do szkoły obowiązkowo zdezynfekuj ręce, a jeżeli masz przeciwskazania zdrowotne do stosowania środków do dezynfekcji natychmiast umyj ręce i załóż rękawiczki.

  • Bezwzględnie stosuj zasady higieny: często myj ręce wodą z mydłem i nie podawaj ręki na powitanie, zachowuj dystans, a także unikaj dotykania oczu, nosa i ust.

  • Zwracaj uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Stosownie zwracaj uwagę innym w tym zakresie.

  • Unikaj większych skupisk uczniów, zachowuj dystans przebywając na korytarzu, w toalecie, innych pomieszczeniach wspólnych oraz na terenie szkoły.

  • Korzystaj tylko z wyznaczonych sal i toalety

  • Jeżeli korzystasz z biblioteki szkolnej, wcześniej zapoznaj się ze szczegółowymi zasadami wypożyczania książek.

 

Przydatne instrukcje:

  • mycia rąk

https://gis.gov.pl/zdrowie/zasady-prawidlowego-mycia-rak/

  • dezynfekcji rąk

https://gis.gov.pl/aktualnosci/jak-skutecznie-dezynfekowac-rece/

  • prawidłowego zdejmowania maseczki

https://gis.gov.pl/aktualnosci/jak-prawidlowo-nalozyc-i-zdjac-maseczke/

  • prawidłowego zdejmowania rękawiczek

https://gis.gov.pl/aktualnosci/koronawirus-jak-prawidlowo-nalozyc-i-zdjac-rekawice/

 

 

 


 

 

Zarządzenie Nr 11

ZARZĄDZENIE Nr 11/2020

z dnia 18 maja 2020 r.

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu

w sprawie organizacji pracy szkoły od dnia 25 maja 2020 r.

Na podstawie §  1 rozporządzenia MEN z dnia 14 maja 2020 r. (Dz.U.2020, poz. 872), zmieniającego rozporządzenie MEN z dnia 11 marca 2020r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U 2020 poz. 410),


 

za zgodą Organu Prowadzącego, w uzgodnieniu z nauczycielami, zarządzam, co następuje:

§ 1 1. Od 25 maja 2020 r. w klasach 0-8 Szkoły Podstawowej w Jastrzębiu zadania szkoły, w tym zajęcia dydaktyczne w dalszym ciągu są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

2. W oddziałach przedszkolnych oraz w klasach 1-3 będą prowadzone zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z elementami zajęć dydaktycznych.

3. Zajęcia, o których mowa w § 1 2. będą przeznaczone dla uczniów, których rodzice nie mają możliwości pogodzenia pracy z opieką w domu.

4. Dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, ze względu ryzyko wynikające z charakteru zajęć i zagrożenie zdrowotne wirusem SARS-CoV-2, jak również brak możliwości zorganizowania zajęć w sposób zmniejszający ryzyko zachorowania, zajęcia nadal będą prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

5. Od dnia 25 maja uczniowie klasy ósmej będą mieli możliwość konsultacji z nauczycielami przedmiotów, w szczególności z przedmiotów egzaminacyjnych oraz możliwość korzystania z biblioteki szkolnej. Szczegółowy tygodniowy harmonogram konsultacji ustala wychowawca klasy, według potrzeb uczniów i przekazuje mailem dyrektorowi szkoły (do piątku harmonogram na kolejny tydzień).

6. Od dnia 1 czerwca 2020 r. szkoła zapewnia konsultacje uczniom klas 1-8 z nauczycielami prowadzącymi zajęcia edukacyjne oraz możliwość korzystania z biblioteki szkolnej. Szczegółowy tygodniowy harmonogram konsultacji ustala wychowawca klasy, według potrzeb uczniów i przekazuje mailem dyrektorowi szkoły.

7. Zgoda rodzica na udział w zajęciach opiekuńczych i konsultacjach jest równoznaczna ze zgodą na pomiar temperatury ciała ucznia.

§ 2 Szczegółowe procedury bezpieczeństwa funkcjonowania szkoły od dnia 25 maja, opracowane na podstawie wytycznych GIS, MZ i MEN stanowią załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 3 Zobowiązuję wszystkich pracowników do zapoznana się z procedurami, o których mowa

w § 2, a wychowawców do zapoznania z nimi rodziców i dzieci.

§ 4 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


 


 

mgr Iwona Grzybowska

podpis Dyrektora